Proč tyto úpravy?
Vhledem k tomu, že výrobci automobilů vyrábějí motory pro různé trhy, kde se značně liší podmínky pro provoz vozidel, a to např. emisní limity, nekvalitní pohonné hmoty, různá délka servisních intervalů, a v neposlední řadě v některých zemích i výše pojistného podle výkonu motoru, jsou výrobci nuceni k určitým kompromisům ve výkonech motorů tak, aby uspokojili co nejširší trh bez nutnosti vyrábět jeden motor s mnoha softwarovými verzemi pro každou zemi zvlášť. Díky tomu je ve většině případů nastaven software tak, že využívá výkon motoru přibližně jen z 60 % jeho konstrukčních možností. Díky tomu je možná optimalizace tohoto software, a to bez snížení životnosti motoru.
Jak se chová vůz po optimalizaci?
Mezi hlavní výhody patří pružnější chod motoru, sníží se prodleva mezi sešlápnutím plynového pedálu a začátkem akcelerace, nástup točivého momentu se projeví již v nižších otáčkách. Díky tomu se zvýší komfort jízdy s menší nutností řazení, ale i zvýší bezpečnost např. při předjíždění a v krizových situacích, kdy je potřeba maximálního výkonu motoru.
Jaká je životnost motoru po úpravě?
Při optimalizaci software řídicích jednotek je kladen velký důraz na životnost motoru a přilehlých komponent, jako jsou převodovka, spojka, poloosy a další komponenty vozidla. Námi nabízené úpravy jsou dlouhodobě testovány a odladěny tak, aby nedocházelo ke snížení životnosti těchto částí vozidla, ani ke zvýšení emisních limitů stanovených výrobcem.